Kerstnieuws: Vier het feest dat je oprecht vieren kunt!

Vier het feest met JezusHet einde van 2016 is in zicht. Heel de wereld viert kerstfeest, wat letterlijk Messiasfeest betekent. Een groot deel van het Joodse volk en sommige christenen vieren geen kerst maar Chanoeka, het Tempel-inwijdingsfeest. Weer anderen vieren het allebei. Wat je ook viert, vier het feest met je hart!

Het mooie is dat je allebei de feesten op een Joodse manier vieren kunt. Op het kerstfeest kunnen we ons Jezus’ komst in de wereld herinneren en vooruit zien naar de komst van de Messias. Met Chanoeka kunnen we ons de eerste en tweede Tempel herinneren en vooruitzien naar de derde Tempel in Gods Koninkrijk.

Vier het feest én lees de Bijbel volgens de DTC

Bij een feest horen ook passages uit de Bijbel. Komende zaterdagavond 24 december beginnen we het vierde kwartaal van het rooster. We lezen, heel toepasselijk bij de beide feesten, over ‘onze levensbestemming in de grote boze wereld’ (in de verzen: Gen. 46:3-4, 2 Kron. 18:31, Ps. 37:3, 11, 27, Eze. 37:21, Mark. 7:24, 31, Ha. 28:16).

Het rooster voor het laatste kwart van het eerste leesjaar van de Driejaarlijkse Tora Cyclus staat ook weer online. Het is toegankelijk voor wie zich inschrijft om elke week de lezingen met een korte vertaling te ontvangen. U krijgt de link naar het rooster dan in uw mailbox in elke wekelijkse email. U kunt het ook uitprinten en in uw Bijbel leggen.

Enquete over het vieren van Joodse feesten door christenen

Dan wil ik u graag ook nog attenderen op een enquete die wordt gehouden door een Messiaanse Joodse professor uit Engeland. Richard Harvey onderzoekt alle mogelijke meningen van christenen over het vieren van Joodse feesten door christenen in Nederland. U kunt uw bijdrage gewoon in het Nederlands inzenden. Hier vindt u alles over de enquete en kunt u hem ook downloaden.
renaissance-babies-8

Wishing the baby Jesus to grow up and all of us loving him as a grown up too!

Gezegende kerstdagen voor de kerstvierders en vrolijk chanoekah voor wie dat (ook) viert en een gelukkig 2017! Mijn wens voor dit jaar is dat ons beeld van Jezus mag uitgroeien tot de Joodse Rabbi die ons de Tora onderwijzen wil om Gods Koninkrijk te beërven.

 

Facebook
Facebook
LinkedIn
Google+
http://www.keesbloed.nl/nieuws/vier-het-feest/
Alle updates in je mailbox?

3 reacties

  1. Chris B.
    ·

    Dag Kees en Anneke,

    In de kortste en donkerste dagen van het jaar vieren dat Jezus het Licht van de wereld is vind ik mooi. Hartelijk dank dus voor jullie wensen. Ook voor jullie gezegende feestdagen en een jaar vol geluk in 2017 met boven alles de aanwezigheid van onze Heer en Verlosser, van de Heilige Geest en van onze hemelse Papa.

    Lieve groet,

    Christine

    Beantwoorden
  2. Patrick Marx
    ·

    http://www.119ministries.nl/media-119-ministries/item/16-zonnebrand-deel-1

    http://www.119ministries.nl/media-119-ministries/item/108-zonnebrand-deel-2

    bekijk aub deze 2 studie,s en zie dat God NIETS met het kerstfeest te maken heeft en dat de plaatjes van Jezus met moeder Maria rechtstreeks afstamt van het Mithraisme.

    Jeshua heeft NIKS met 25 december.

    Iets wat vroeger kwaad is mogen wij NOOIT van JAHWEH als iets goeds bestempelen!

    MIjn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.

    kerst moet uit ons systeem verbannen worden en ons alleen focussen op feesten die God ons heeft gegeven.

    Beantwoorden
    1. Kees Bloed
      ·

      Ik ben het met je eens dat we geen heidense gebruiken moeten volgen op een feest dat is gewijd aan onze Messias (kerst = messias).
      Want wie een vrijwillig feest viert als dank of als gelofte, moet daarbij een volkomen offer brengen (Lev. 22:21) zonder gebrek.
      Wie dat op 25 december wil doen, mag dat doen volgens de Tora, want nergens worden data uitgesloten van het vieren van feest…
      Wel moet het hart zuiver zijn. Wie een dankfeest voor de Messias viert met een onzuiver hart, zonder de Messias, Koning en Toraleraar van Israël centraal te stellen, viert een onzuiver Messiasfeest.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *